Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Lindqvist - 25 maj 2011 08:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 24 maj 2011 20:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 24 maj 2011 13:42

Är du kär? Ja.
Är du en sportfåne? Kan jag verkligen inte påstå!
Är du likgiltig? Nej, det hoppas jag inte.
Är du röksugen? Inte just nu.
Är du rik? Nej, verkligen inte.
Är du fattig? Nja kanske inte fattig heller.
Är du trött? Inte just nu..
Är du shoppingsugen? Det är jag alltid!
Är du töntig? Hehe, det är jag säkert.
Är du ressugen? Är väldigt res-sugen! Nu får vi se om det blir Turkiet eller Rhodos i september.. vill dock också till Norge!
Är du skolsugen? Verkligen inte.
Är du irriterad? Över att jag har redigt mycket skolarbeten som ligger och hånskrattar åt mig.. så, ja.
Är du festivalsugen? Nej.
Är du alkholsugen? Nej.. kaffesugen!
Är du saknad av nån? Det kan jag tänka mig! :-)
Smeknamn? Hm.. smeknamn vet jag inte. "Lindqvist" sägs oftare än Linda.
Bästa åldern? Lär väl ha varit tiden mellan årskurs 4 - 8.
Bästa tidningen? Veckorevyn & Cosmopolitan!
Hur sminkar du dig? Sminkar mig rätt sällan.. men foundation, mascara, ögonskugga & kajalpenna brukar det kunna bli.
När stal du senast något? Hmm.. måste ha varit i trean någongång.
Hur många timmar sov du inatt? 5 ½.
Vilken film såg du senast? Måste nog ha varit "Stygga pojkar".
Vilken internetsida besökte du senast? Lär väl ha varit facebook ;P
Vad sa du senast till vem? "Ha det fint, vi hörs". Till Hugos farmor som var hit.
Vem fick du senast sms från och vad stod det? "Precis!" Av Matthias.
Vad gjorde du i förrgår? Låg med en redig huvudvärk efter lördagens bravader!
Vad har du gjort idag? Pluggat lite, druckit kaffe & diskat.. typ.
Vad ska du göra idag? Jag ska sitta bänkad framför datorn & tokplugga.
Hur många msn-kontaktetr har du? Är sällan inne på MSN, och har ganska nyligen bytt msn. Så väääldigt få. 30, kanske :P
Vilket land besökte du senast? Norge.
Hur många snälla känner du? Snälla? Hmm.. jag känner nog rätt många snälla! :)
Vad såg du senast på tv? TV:n står på jämt.. just nu discovery.
Vad är det för märke på din dvd-spelare? Glor på film genom playstationet.. Vad det är för märke på Hugos DVD vet jag inte.. orkar inte kika.
Senaste köp? Blev lite bas-varor handling på ICA igår.
Vad har du dåligt samvete för? Att tiden inte räcker till åt allt man vill!
Vad har du för skor? Äger rätt många par skor.. i alla olika former ;P
Vad har du på dig nu? Svarta mjukisbrallor, röd t-shirt.
Vilken musik har du lyssnat på idag? Har inte lyssnat på musik idag.
Skulle du säga nej till sex idag? Nej.
Är du vegitarian? Nepp inte det heller.
Har du sagt "jag älskar dig" till någon idag? Ja, till Hugo när han gick iväg till skolan.
Vad heter dina kusiner? Hampus och Benjamin. Och så har jag två kusiner nere i skåne som jag nyligen fått reda på att jag har.
Är du feminist? Nej.
Vad drack du senast? Kaffe.
Gillar du att laga mat? Nej! Det är skit tråkigt.
När sjöng du senast? Lär väl ha varit när jag diskade.
Håller du det städat? Jo, det tycker jag väl.. oftast.
Vad gör dig lycklig? Det finns mycket som gör mig lycklig. Både små & stora saker. Hugo, fina vänner, familj, fina & värmande ord.. listan kan göras lång.

Av Linda Lindqvist - 24 maj 2011 13:20

Jo, men hallådär!


Så jag var tillbaka i bloggvärlden igen. Har tagit en redig bloggpaus av olika anledningar. Mycket omkring mig och äckligt mycket i skolan!

Har en miljon saker i skol-väg som ska vara färdigt innan tisdag nästa vecka. Några av uppgifterna ska vara inne redan torsdag denna vecka.

Och här står man som ett mongo & har ingen aning om vart jag ska börja!


Jag vill vara färdig med allting & slippa känna ångest när jag åker iväg till Skåne på onsdag nästa vecka. Så nu är det verkligen dags att ligga i..

Så denna vecka kommer Hugo att ha en riktig trök-mamma som är bänkad framför datorn med sjuhundra papper framför mig. Tur att han är så stor och kan roa sig själv med utelek med grannpojkarna!


Från i eftermiddag fram tills på fredag blir man bänkad här.. och jag ska fixa det, om jag så ska sitta uppe hela nätterna. Känns som att det blir en inhandling av energidryck, dextroxol och en jävla massa kaffe.


På lördag lägger jag eländet åt sidan & tillbringar kvällen tillsammans med Lena. Hon fyller år när jag är i skåne, så jag ska fira henne lite på lördag istället :) Lillasyster kommer hit och sover här tillsammans med Hugo då.



Ska hämta trollet på skolan klockan 15. Innan dess måste jag ranta ner på ICA och posta två brev och handla lite grejs.. fundera ut mat måste jag också göra! Världens tråkigaste måste! Laga mat..


Annars så flyter allt på.

Eh, eller nej. Fan, vad jag ljög. Det funkar inte alls.

Tur att man har ett bra teamwork med Hugos pappa, härliga polare som plåstrar om och blåser på såren och galet härliga föräldrar med respektive.

..resten av släkten kan vi dock sudda ut.


Kärlekslivet liknar en tornado. En sjujävla tornado som sliter med sig allt i sin väg. Men, det hör väl till livet antar jag.


Näepp, dags att.... göra nåt.

Av Linda Lindqvist - 23 maj 2011 11:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 16 maj 2011 11:15

Kunde inte sagt det bättre själv .

Rihanna - Complicated.


You're not easy to love.


Why is everything with you so complicated?

Why do you make it so hard do love you? I hate it!

If you really wanna be alone, I'll throw my hands up cuz' baby - I tried.


Sometimes I get you, sometimes I don't understand.

Sometimes I love you, sometimes it's you I can't stand.

Sometimes I wanna hug you, sometimes I wanna push you away.

Most times I wanna kiss you, other times punch you in the face.

And you say things like you don't give a fuck.

Then I say I'm through with you, take my heart from you.


Sometimes I catch you, sometimes you get away.

Sometimes I read you, other times I'm like where are you on the page?

Sometimrs I feel like we been together forever.

But you're so complicated. My heart knows better.


I'ma stick around just a little while longer,

just to make sure that you're really sure you like sleeping alone.

Av Linda Lindqvist - 16 maj 2011 08:19

Godmorgon!

Visst var det härliga bilder jag la ut? :-)


Idag är det måndag. Regnet öser ner och gör allting så trist.

Men det kan vara gött att bara slappa omkring i mjukisbyxor och slippa alla "måsten" ibland.


Tvättmaskinen snurrar för fullt, sängarna är renbäddade och disken väntar. Men jag avnjuter en kopp kaffe innan jag sätter igång med det.


Hugo cyklade iväg till skolan för en stund sedan, och efter skolan är det pappavecka som gäller. Igår kväll längtade han jätte mycket efter sin pappa, vilket jag förstår. Han har varit "pappas pojke" sedan han föddes. Det är så roligt att se dom två tillsammans.. det riktigt lyser tokmycket kärlek omkring dom!

Är tacksam över det! Att jag & Hugos pappa har klarat av att samarbeta så bra och kan prata med varandra som vänner och föräldrar till vårat gemensamma barn trots att vi fick honom så tidigt & vårat förhållande gick åt skogen när Hugo var runt året. Vi har ett bra teamwork & vi kämpar!


Min mage och jag har dock inte ett bra teamwork idag. Måste sluta dricka kaffe! Det gör nog en väldig skillnad.. men jag är både nikotin och koffein beroende!

Ska dock lägga av med rökningen väldigt snart. Onödigt & odugligt.

Och dyrt!


Idag ska jag, om min mage väljer att samarbeta med mig, luncha tillsammans med pappa och lillasyster. Mina favoriter! [v]


Nu ska jag hinka i mig kaffekoppen och ta ett ryck här hemma!

Vi hörs sedan.


Av Linda Lindqvist - 16 maj 2011 07:23

Här kommer en bild-bomb från gårdagens härj på leklandet i Gävle.

Med på bilderna är Johanna, hennes döttrar Ängla och Lova, och Hugo.


                             

Super trevlig dag! Måste göras om :)

Ovido - Quiz & Flashcards