Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Linda Lindqvist - 8 maj 2011 22:00

Jag vet inte vad som är fel..


..men ett bra dag nu så har jag haft en extrem bebislängtan.

Har länge sagt att jag inte vill ha fler barn, men nu längtar jag nå otroligt efter en liten bebis igen.


Hugo är så stor, så självständig & så "vuxen".

Inga blöjor och ingen välling sedan många år tillbaka. Ingen småbarnspassning, så som att ständigt hålla koll på att ingenting går sönder eller att han gör sig illa genom att dra ner någonting.


Men, inom en framtid så blir det förhoppningsvis en liten trollunge ibland.

När rätt tid är kommen! :)


  Hugo - 8 månader.

Av Linda Lindqvist - 8 maj 2011 20:56

Godkväll!


Åh, vilken härlig dag det har varit idag..

 


Har tillbringat dagen hemma hos Angelica & Fredrik och barnen. Har suttit ute i solen och haft det gött och pratat skit! Vi åt lite god mat & sedan vid 19-tiden så traskade jag hemåt. På hemvägen handlade jag lite och har sedan dammsugit och plockat lite här hemma.


Nu börjar strax BB, så jag ska kika på det.. sedan ta en dusch & krypa ner i sängen.

Klockan ringer 5.30 imorgonbitti.

På tisdag är jag ledig, och det ska tydligen fortsätta vara kanonväder.. så det blir nog så att jag och Angelica tar med oss barnen, packar lite fika & har en utedag i solen i lekparken. Det blir nice! :)


Nu ska jag bänka mig framför TV:n.

/

Av Linda Lindqvist - 8 maj 2011 13:17

Godmorgon!


Ja, det är faktiskt morgon för mig. Klev upp för en timme sedan, ungefär. Det var då länge sedan jag sov såhär länge.


Jag har iallafall hunnit med att plocka lite, vikt tvätt och slängt i en maskin med tvätt. Sitter nu med kaffekoppen & njuter.. idag är det verkligen kanonväder.


Jag läser en bok just nu som jag fått låna av Johanna. Den är super mysig & så ärlig! Här kommer en bit ur boken som jag tyckte var så härlig, och som jag kände igen mig så otroligt i! Jag skulle kunna ha skrivit detta själv. Det är såååå "jag".

Boken jag läser heter "Dyngkåt och hur helig som helst".


"Jag har mina barn varannan vecka. När barnen är hos mig så försöker jag självklart vara den perfekta mamman. Superdupermamman. Den starka, kärleksfula, sunda, tydliga och påhittiga mamman. När barnen sedan åker till sin pappa så åker all moral med dem. Första dagen utan barnen blir jag alltid deprimerad, håglös och jättetråkig att umgås med. Jag sörjer min förlorade tid med dem och skiter rätt fett i allt. Rutinerna åker i väggen och jag dricker mycket mer vin än jag borde."


Det är ju för tusan så det är!


Imorgon kommer iallafall Hugo hem. Jag jobbar 7 - 14. När jag slutar så åker jag direkt till Hugos skola, kramar sönder ungen & får äntligen tillbringa en vecka tillsammans med honom! Man är ju för tusan inte hel utan honom.

Jag & han, vi är en liten minifamilj, trots att det bara finns vi två.

Hos sin pappa har han "den stora familjen" med pappa, bonusmamma och bonussyster. Där levs familjelivet ut till fullo.

Hos mig har han.. mig! Den lugna och trygga platsen där det finns jag. En plats i harmoni där vi bara har varandra & där det alltid finns dett lugn för oss.


Missförstå mig inte.. hos Hugos pappa har han det extremt bra & trivs jättebra.

Det vet jag. Det säger han. Det ser jag. Det hör jag.

Men ändå.. hos oss finns det bara vi två.


Nej. nu ska jag minsann fortätta dona.. så jag blir färdig nångång & kan bege mig ut.


Så.. puss.


   

Ovido - Quiz & Flashcards