Alla inlägg under april 2011

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 11:31

Hej hopp!

Nu är jag tillbaka på hemmaplan igen!


Jag började morgonen med en lång och härlig promenad med hundarna ute i gråvädret. Det är så härligt att gå långt ut i järboskogarna, släppa småtrollen lös och bara springa, busa och leka. Dom är så duktiga & så charmiga. Lydiga och smarta. Jag önskar att jag hade tid för en hund själv, men det krävs ju en hel del. Pappa och Christel ger verkligen tid och kärlek till sina hundar och dom är så kärleksfulla och fina vovvar! Dom åker iväg på kurser inom lydnad, träningar, utställningar.. och en massa mer! Och dom är så otroligt duktiga & fina!


Dock är jag mer en kattmänniska. Jag älskar hundar, men jag är nog mer som en katt själv. Jag vill bara strosa runt utan några som helst "måsten". Jag vill bara finnas till och få kärlek och närhet, sedan är jag nöjd :)

Saknaden efter Elsa är stor, varje dag! Men tyvärr har jag inte ens tid för en liten misse just nu. Men det kommer, det kommer! :)


Nu är jag hemma. Har precis slagit mig ner med kaffekoppen!

Jag har bytt på sängarna & tvättmaskinen går för fulla muggar med sängkläder.

Gud, så smidigt och härligt det är med en egen tvättmaskin!

Har även precis dammsugit lite och tagit disken.


Klockan 15 ska jag hämta hem Hugo från skolan. Jisses, vad jag saknar honom! Idag ska vi verkligen mysa och kura tillsammans hela dagen. Bara ha det fint tillsammans! Eller ja, det kan jag inte svära på.. vädret är fint & han vill säkert vara ute och härja tillsammans med kompisarna! Men kvällen består av mys iallafall! :)


När jag hämtat Hugo så ska vi gå förbi ICA och handla hem lite tråk-varor. Mjölk, bröd & "behöva-ha-hemma" saker.


Nu ska jag fortsätta med fixet här hemma!

Bloggar mera senare /

Av Linda Lindqvist - 10 april 2011 20:26

Godkväll allesammans!


Kan börja med att tala om att gårdagen var supermysig! Det är så härligt att umgås med Lena.. vi är precis lika till sättet och vi förstår varandra så bra.

Hon är en riktig stjärna! :)


Dagen idag har bestått av lite tvättande och lite fix hemma. Var faktiskt pigg när jag vaknade och har inte alls varit särskillt bakis!

Nu är jag hemma hos pappa för att tillbringa natten här. Pappa och hans sambo jobbar natt, så jag myser omkring tillsammans med hundarna och har det bra!

Sitter nu och inväntar att bigbrother ska börja!


Imorgon får jag hem lillhjärtat igen! Det kommer att bli fyra extremt tuffa veckor nu framöver. Jag börjar på praktiken på tisdag, samtidigt som jag kommer att behöva gå i skolan och plugga som bara den. Det är bara 1 ½ månad kvar tills jag slutar kurserna för den här terminen, så det kommer bli tufft nu.


Det kommer samtidigt att bli tungt psykiskt, eftersom att jag kommer få väldigt lite tid tillsammans med Hugo, och att försöka få det att gå ihop dom dagar jag även kommer att ha praktik på kvällstid. Barnvakt! Jag som hatar ordet barnvakt! När någon ber om att få ha Hugo så är det OK, men jag hatar att behöva be om barnvakt för att jag har saker som måste göras!

Jag har en stark ångest för att behöva knåpa ihop tiden. Men det handlar bara om fyra veckor, och jag ska förklara för Hugo imorgon att det kommer att bli lite tufft nu & att vi får ta igen det så gott vi kan på helgerna!


Det är mycket kamp just nu!

Dels det jag nyss skrev - skolan & Hugo. Dels så kommer ekonomin att vara i botten nu i ca två-tre månader, vilket jag inte alls ser fram emot!

Kärlekslivet spökar & jag vet inte alls vilket ben jag ska stå på.

Saknaden efter en fin, nära vän som sticker iväg utomlands imorgon.

Eller saknaden - oron snarare sagt. Så fort någon sätter sig på ett plan så får jag för mig att just det planet kommer att kracha! Dum sådär, kanske.. men jag blir alltid så rädd när någon av mina nära ska ge sig iväg!

Men jag hoppas att han får en fantastisk vecka! [v]


Jag ska göra så gott jag kan för att klara av det här nu. Efter regn kommer solsken, förståss! Det kommer att bli en redig kamp, men nog tusan fixar jag detta! Som folk brukar säga - lindqvist fixar allt!

Med lite vilja, lite hjälp och lite styrka så kommer det att gå fint!


Goldie


Colin. 

 

Av Linda Lindqvist - 9 april 2011 17:17

 


skål & ha en nice kväll , för det ska jag ha (:

Av Linda Lindqvist - 9 april 2011 13:29

Hallå på er! :)


Sitter & väntar på att badkaret ska fyllas med vatten, så jag skriver ett par rader här!


Igår tyckte Micke (från falun) att jag skulle hänga med honom på kryssning på fredag! Det hade varit så galet roligt, men ekonomin säger ifrån rejält just nu! "/

Vi ska planera in en kryssning någon annan helg istället! :)


Idag blev det bestämt & klart att jag drar iväg till jönköpingelmia om två veckor! Iiiih, det ska bli så galet roligt. Sticker iväg dit tillsammans med mina favoriter & tilbringar en hel helg med dom. Galenskap, jävelskap & trevligheter.

Kan inte bli bättre! :)


Mamma ringde även idag & frågade om hon får ha Hugo sista april & om han får sova kvar där. Han tjatar om att få sova hos mormor jämt, så det går finfint.

Vad jag ska hitta på är däremot obestämt! :P


Ikväll ska jag hem till Lena & tillbringa kvällen tillsammans med henne!

Har trippat iväg till systembolaget nu på förmiddagen och inhandlat lite vin & öl. Så den här kvällen kommer bli galet trevlig! :)


Nu ska jag hoppa i badet & dona litgrann!

/

Av Linda Lindqvist - 8 april 2011 11:34

Hallådär!


Sitter här med min kaffekopp & med hårfärg i håret!

Jag har tröttnat nå oerhört på mitt svarta hår, så nu tonar jag håret i en mörkbrun färg istället, som håller 24 tvättar.. och fortsätter så tills jag vågar klippa mig kort, så allt det svarta försvinner & jag kan börja experimentet mot ljusbrunt som jag trivs bäst i!


Så.. om 10 mintuer ska jag skölja ur eländet!


Idag mår jag bättre! Ingen feber, men hade en extrem huvudvärk när jag vaknade. Jag har tryckt i mig ipren och nu är även huvudvärken borta!

Är lite småklen fortfarande, men mår mycket bättre än igår!


Idag har jag inga som helst planer. Går nog omkring hemma med mjukisbyxor och dun tofflor hela dagen & donar lite. Var sugen på att bege mig ut på galej även idag, men jag skippar det & vilar upp mig tills imorgon då jag ska hem till min prinsessa Lena! :) <3

..och så ska jag pussas med Tamlin!


Blir nog någon god mat ikväll, och en fet godispåse till bigbrother. Får se om jag tar mig till systemet & köper en vinare tills imorgon, eller om jag gör det imorgon förmiddag! It shows! :)


Jag längtar tills på söndag då jag ska tillbringa natten i Järbo för att vara hundvakt åt mina små hjärtan! Bus, mys & en lång och härlig kvällspromenad med go-trollen i järboskogarna. Jag längtar tillbaka nå oerhört till järbo och jag kommer så småning om att bosätta mig där när jag finner drömkåken där! :)


Dags att börja fundera på lunch också. Hmm, något enkelt och gott får det bli.


..och så hatar jag att Matthias drar iväg utomlands!

Vem ska jag nu få sjuka, konstiga, helt cp SMS av varje dag?

 


 


puss då!

Av Linda Lindqvist - 7 april 2011 08:58

Godmorgon!

..min morgon är dock inte så god.


Vaknade för en timme sedan med dånande huvudärk & feber! Gah, jag har inte alls någon lust att sjuka ner mig. Är inte förkyld eller något, så jag knölar i mig ipren och hoppas på förbättring väldigt snart!


Igår fick jag först besök av Angelica. Vi pratade skit, åt lunch och drack kaffe. Min gumma! Sedan kom Anna föri och hälsade på. Så jag fick mycket finbesök igår :).


På eftermiddagen gick jag iväg hem till Matthias för att prata litegrann. Han sticker iväg till Barcelona på måndag, så ville passa på att träffas en sväng innan han åker! Bästa Matthias!


Blev en tur till järbo efter det, pratade skit med lillasyster & mamma! <3

Sedan hem & titta på bigbrother, och därefter bums i säng.


Idag ska jag plugga litegrann. Göra färdigt allt innan jag går ut på praktik nästa vecka. Kan passa på att dona med sånt nu när jag är småsjuk.


Fredde kommer även förbi idag & fixar med datorn. Det blev ingenting igår, så vi tar det idag istället!


På lördag måste jag vara frisk! Då ska jag hem till Lena på kvällen & dricka lite vin och toka! Jag saknar den tjejen massor - vi har alltid så galet roligt ihop! :)

Och på söndag ska jag upp till järbo och sova där, då pappa och Christel jobbar natt så ska jag vara hundvakt åt småtrollen! :)


..och sedan är det måndag och min lilla stjärna kommer hem igen! [v]


Nu ska jag knarka ipren så det heter duga, få i mig lite kaffe & sedan försöka komma igång med pluggandet!


//

Av Linda Lindqvist - 6 april 2011 08:49

Ibland är det svårt att försöka förstå!

Att bli satt åt sidan av någon man avgudar, någon man älskar & någon som är en av mina största idoler!


Jag kanske överreagerar, men allting är så upp och ner. Det är svårt för mig att försöka stå stabil och försöka förstå det du säger när du ändrar dig 10 gånger om dagen.


Känslor, känslor? Alltid samma fråga!

Känslor existerar inte - som jag så många gånger förklarat!

Vänskap, till 100 %.. något annat? Nej.

Du är älskad till 110 %.. av den starkaste vänskap som kan existera.

Jag kanske visar det fel, vad vet jag?

Men säg något då.


Jag är less på att höra en sak, och uppleva en annan.


Jag visar mina känslor till 100 % vad jag tycker om folk, vad jag känner om folk, vad jag tänker om folk.

Det kanske är det som är felet.. att jag visar hur älskad du är av mig.


Vad fan vet jag.. fuck.


 

Av Linda Lindqvist - 5 april 2011 12:35

Hallådär!


Klockan 9 imorse satte jag igång med storstädningen! Nu har jag bara hallgolvet kvar att dammsuga och torka, och bära ner lite småsaker i källaren. Och så ska jag snygga till ute på balkongen, sedan är jag färdig! Så skönt när det är rent och fräscht igen.


Idag fick jag tag i chefen också. Så på tisdag nästa vecka börjar jag min praktik! Min handledare kommer att vara Camilla, som jag jobbade bäst ihop med i somras, så det var väldigt goda nyheter! Vi har galet roligt ihop :)


Imorgon får jag besök av två fina människor! Angelica kommer hit & umgås och äter lunch, och sedan kommer Anna hit.. för då ska vi planera våran utlandsresa som vi ska försöka komma iväg på i mitten av september!

Det lutar emot turkiet! Och jag ser fram emot det galet mycket!


Nu ska jag fortsätta med städningen, sedan gå ner och handla litegrann!

//

Skapa flashcards