Alla inlägg den 29 april 2011

Av Linda Lindqvist - 29 april 2011 11:01

Besöken här hos mig fortsätter. Besöken som är oförklariga.


Igårkväll for någon omkring och knuffade igen vardagsrumsdörren när jag kollade på tv. Fick springa upp miljoner gånger & öppna igen.. till slut blev jag less och sa åt dom/det/den att lägga av. Och ja, då slutade det.

Tack & lov!


Nu på förmiddagen är det någon/något som bökat omkring i hallen. Lådorna på byrån öppnas hela tiden.. sluta jävlas med mig! Det är fortfarande någon där.

Någon som är lång & som har skägg-stubb. Det är andra gången någon drar skägget mot min axel nu.. om det inte är kuk-hår då. Det hoppas jag inte.


Kanske dags att uppsöka ett medium...

Av Linda Lindqvist - 29 april 2011 07:27

Godmorgon.


Helt OK att vakna av att solen skiner in genom persiennerna. Dock kan jag inte säga att det är gött med helg, eftersom jag jobbar hela helgen. Hugo får ju iallafall ha roligt i helgen, så jag får glädjas med honom istället! :)


Jobbar mellan 14 - 21.15 idag, och det blir lillasyster som hämtar Hugo på skolan idag klockan 15. Dom ska iväg till min fina kusin Hampus som fyller 16 år idag.

Grattis hjärtat!

Sedan sover syster kvar här & har Hugo imorgon när jag jobbar 7 - 14.


Imorgon eftermiddag kommer mamma hit & hämtar Hugo. Han ska sova hos mamma & åka och kika på majkase & ha det mysigt med mormor.


Själv går jag hem till Anna för att grilla lite & ha det mysigt. Hoppas att vädret tänker fortsätta vara såhär härligt även imorgon!


Dock blir det tidig kväller för mig imorgon. Inget hinkande av alkohol & inget härj. Jobbet kallar för ett 10-timmars pass på söndag. 7 - 17. Så, ja.. lugn blir det, ja.


- - -


Har funderat omkring allt som är runt mig nu, och kommit fram till att jag tänker låta det vara. Nu har jag gjort & sagt mitt, nu räcker det för mig.

Tiden får utvisa.


Nu ska jag skicka iväg lilltroll till skolan /

Av Linda Lindqvist - 29 april 2011 06:46


Kommentar :

Från Johanna.

Heej fin tjejen :) Sådär kan ju kvällarna vara ibland... Felicia har en massa hon vill göra på kvällarna hon med, bestämd är hon och det tar tiid! :) Man får ta ett djupt andetag ibland, försöka se det mysiga i stunden.. ;) Njut ordentligt och ta hand om dig!!

Hur är praktiken? Jag trivs bra och det känns tryggt till i sommar! Dem gillar mig och jag har fått välja lite inför sommaren..

Tycker du är en himla vacker människa Linda!

Krama


Svar :


Hej vännen!

Ja, Hugo är vanligtvis väldigt lätt att ha & göra med vid nattning, men igårkväll kände han nog, som sagt, av att jag inte mådde helt 100 %. Dock gick det fort för honom att somna bara han hade kommit till ro och kramats lite :)


Praktiken går finemang! Jag trivs super, men det visste jag redan eftersom jag jobbat där i tre år på somrarna :) Har fått välja våning till sommaren & kommer vara kvar på samma våning som jag är på nu. Så det blir en lång "intro" inför sommaren det här :)


Vi får se till & ses snart, vännen..

Tack <3


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards