Alla inlägg den 28 april 2011

Av Linda Lindqvist - 28 april 2011 20:23

Kväller igen.


Hugo är inte ett dugg samarbetsvillig med nattningen idag. Det mesta är fel, han är törstig, han ligger fel, täcket är obekvämt.. fan, nattningen som har gått så smärtfritt nu så länge. Men inte idag.. dock tror jag att han känner av att jag är lagomt mollröten idag. Jag funkar ju somsagt var inte till 100 % för tillfället.


När han har slocknat så tänker jag böka ner mig i soffan och äta M (såna där chokladjävlar med nötter i) och läsa cosmopolitan som jag inhandlade igår. "Varför han inte vill binda sig". "Jag-vill-ha-dig-nu sex".. wtf? Skulle givit fan i att köpa den, men när man gör det vid varje nytt nummer så är det svårt att bryta.

Passande. Naat.


NAAT.

Av Linda Lindqvist - 28 april 2011 18:44

Jomen godkväller då.


Åh, idag har jag varit rastlös.. i själen. Gud, vad jag har funderat, spekulerat, försökt se lösningar, försökt tänkt åt ett annat håll.. ska jag fortsätta? Nä, trodde väl inte det.


Varför är allt så envist!? Varför ska det vara så förbannat svårt att fatta att det går inte!!! Ingenting är omöjligt, säger dom. Kiss my ass! Detta är omöjligt & kommer aldrig att ske. Och vetenskapen om att läget är så är ju också frustrerande.

Lindqvist, dags att inse. Men nej. Eller jo.


Idag har jag iallafall fått ventilera med Angelica. Vad fan gjorde jag utan den donnan? Då vore jag kass. Hjärtat.


Lilleman har varit allmänt go & mysig idag, precis som vanligt. Han drar sina sköna kommentarer & man kan inte låta bli att falla ihop av skratt.

Vilken sköning! Hur jag ska klara mig nästa vecka utan honom, nu när jag behöver honom som mest? För att orka, för att tänka på annat än det här helvetet, och för att kunna skratta! Älsklingsunge.


Finns så förbannat mycket jag vill ha ur mig, men jag håller det utanför bloggen.. annars blir det ett jävla liv & det orkar jag inte.


Nu ska jag dra på mig mysbrallor och gå omkring och se allmänt korkad ut.

Inget nytt.. näehedu.

Faad.

Av Linda Lindqvist - 28 april 2011 13:37

Visstja, igår kramades jag med en liten 5-veckors bebis på jobbet. En jobbarkompis är hemma & är mammaledig och kom för att hälsa på igår.


Har Hugo verkligen varit så liten? Omöjligt!

Nu springer han omkring med kepsen bak&fram & trixar på cykeln. Vart tog min lilla bebispojke vägen?


Det är mycket bebisprat nu. Mamma sa att när jag flyttar in i deras hus sen, så vill hon bli mormor igen. Jag höll på att sätta bullen i halsen & trilla av stolen!

Äh, tur hon har två döttrar ;)


Och jag då? Jo.. jag är äckligt sugen på dillchips. Jag hatar dillchips & har alltid mått illa bara av att se påsen! Men nu.. nu skulle jag kunna döda för en påse sån't.

..

Av Linda Lindqvist - 28 april 2011 12:08


Kommentar :


"Jag lär säga att du kämpar på väldigt bra både med skola , praktik , och Hugo PLUS allt annat hemma ... du ska vara stolt över dig själv ...
Ville bara säga det !"


Svar :


Tack så mycket, Linda.

Det är tufft ibland. Vissa stunder finns inte mycket tid att sätta sig ned och andas ut. Men jag ser det som så att jag har ett mål att uppnå, jag är snart där och jag gör det för min och Hugos skull.

För att ge honom en trygg framtid och för att själv få komma igång med livet.


Jag tänker som så att "jag kan inte göra mer än mitt bästa, men när man tror att orken är slut - då finns ännu mer att ta".


Med lite vilja, kamp & en fruktansvärt envishet - då kommer man långt! :)


//


Av Linda Lindqvist - 28 april 2011 07:28

Morr'n.

Näe, inte godmorgon.


Tandvärken vägrar ge med sig. Ska på rutinkontroll av käften i slutet av maj. Jag tänker hålla ut tills dess.. inte sätter jag min fot hos mun-terroristerna om jag inte håller på att dö av värk.


Idag är jag ledig från allt. Jag bör plugga, men jag varken vill eller orkar! Dock ser jag ingen annan tid att göra det. Jobbar precis hela helgen.. men, ja. Vad gör man då? Lägenheten städar inte sig själv, disken diskar inte sig själv & tvätten sköter fan inte sig själv heller.. så, det är sånt denna soliga dag kommer att bestå av.

Mindre nice.


Jag ska strax skicka iväg Hugo till skolan.

Hade önskat att jag kunde sova en timme eller två när han gått´ men tiden finns inte. FÖRSTÅSS!


Börjar känna mig krasslig också. Magsjukan går på jobbet.. med min tur så ligger väl både jag och Hugo i magsjukan innan det här är över. Jag hatar magsjukan & jag får panik över att bara tänka tanken. Uah!


Näe, dags att skicka iväg darling till skolan.

Skapa flashcards