Alla inlägg den 17 april 2011

Av Linda Lindqvist - 17 april 2011 19:03

Godkväll!


Här hemma har vi sjukstuga för tillfället. Min feber kom tillbaka på eftermiddagen, och nu på kvällen så kände sig även Hugo lite klen så jag tempade honom och tempen visade 38,4. Jag stoppade i honom alvedon & nu ligger han på soffan och är trött som bara den. Han ville se färdigt på programmet han tittar på, sedan vill han självmant (!) krypa ner i säng och sova.

Mitt lilla hjärta!


Så imorgon blir han hemma från skolan, och hans pappa får istället hämta honom hos mig när han slutar jobba klockan 14.


Ikväll ska jag kika på utröstningen på bigbrother som vanligt på söndagar!

Annie, Madde eller Katerina åker ut idag. Hmm, vad ska man tycka om det?

Annie är konstig & jag har inte riktigt fått grepp om henne. Madde är så tråkig och Katerina bara skriker! Kan man få ut allihopa? ;-)

Favoriterna är killarna! Simon, Martin, Peter, Rodney och förståss Gurkan!

Christian är lite wierd! ;P Simon är underbar!!


Nog pratat om BB.


Tycker inte om när lillkärlek är sjuk "/ älsklingen.

Ska strax bädda ner honom i sängen så han får somna gott.


//

Av Linda Lindqvist - 17 april 2011 07:34

Godmorgon!


Har sovit som en kratta inatt. Svettats, frysit om vartannat. Febern hänger kvar & vid 6.30 gav jag upp och klev upp. Hugo sover fortfarande & jag avundas honom som sover så gott! :-)


Jag knarkar ipren och känner mig hängig. Skulle egentligen gå delad tur idag, men jag stannar hemma på förmiddagsturen och ger mig iväg på eftermiddagsturen istället. Så mellan 16.30 - 21.15 är jag på praktik. Jag vill inte missa för mycket heller.. så med en massa ipren i kroppen så ska jag nog fixa det också!


Igår kväll kurade jag och Hugo ihop oss i soffan och myste framför tv:n fram tills klockan var 22, då han somnade så gott! Älskade unge!


Det är en skum fågel som håller på att dryga på mig utanför här! Sedan jag klev upp för en timme sedan så har han suttit på fönsterbrädan utanför på lill-fönstret i vardagsrummet. Han pickar på fönstret och tittar på mig! Trodde först att han inte kunde flyga & hade gjort sig illa, men nej.. ibland flyger han runt huset och sätter sig vid köksfönstret och pickar, sedan vidare till Hugos fönster, mitt sovrumsfönster och stora fönstret i vardagsrummet. En liten pippifågel! Vill han komma in, eller vad är det frågan om? ;P


Nu kom Hugo upp.. han är så söt i sin sverigepyjamas, tofflor & morgonrock med gosehunden i famnen & håret åt alla håll! Han är den finaste ungen i världen! :)


Igårkväll låg jag och funderade.. om Hugo får barn i samma ålder som jag fick barn (vilket jag hoppas inte händer) så har jag bara 7 ½ år kvar tills jag blir farmor! Aldrig, liksom! :P

Tänker mig Hugos pappa som farfar! Hahahaha.. vilken jävla syn.

Farfar Rossa! Men gud.


  hugos pappa & hugo på förlossningen.


Nu ska jag  fortsätta njuta av min kaffekopp, äta ipren och fixa frukost till Hugo.

//


Skapa flashcards