Alla inlägg den 15 april 2011

Av Linda Lindqvist - 15 april 2011 18:40

Jag sitter och tänker tillbaka på den svaga människa jag en gång var.

För några år sedan så räckte det med att fälla krokben på mig, och så ramlade jag ner i det djupa, mörka hålet. Jag hade svårt att ta mig upp och jag var omringad av människor som stal min energi och använde sig av den för att själv bli större och starkare. Jag lät min omgivning se ner på mig och jag gjorde ingenting för att förhindra det. Jag trodde att livet alltid skulle vara så, och jag höll på att ge upp.


..men vändningen kom!

Efter år av terapi & en stor genomgång av vilka människor som borde få finnas omkring mig så står jag idag stadigt på mina ben.

Alla har sina upp och nedgångar, naturligtvis. Men istället för att ramla ner i hålet, så snubblar jag till ibland. Jag får skrapsår på knäna istället för att få djupa hål som skapar ärr. Jag tar mig upp och jag ser tillbaka på allting som en erfarenhet.


Jag har valt att inte ha för många människor omkring mig. Jag har många bekanta, men väldigt få människor som får komma mig inpå livet.

Dom människor som står mig nära, dom är värda mig! Dom är värd min vänskap och dom har bevisat för mig att dom är fina.

Anledningen till det är för att jag är en väldigt öppen människa som gärna delar med mig av mina innersta känslor, tankar och funderingar. Jag vill att dom ska stanna där jag lämnar dom, och inte spridas ut.


Jag är en stark människa med ett väldigt bra självförtroende, och en stark självkänsla som är väldigt svår att rubba. Jag står där jag står, och jag siktar ständigt på nya och högre mål. Jag säger precis vad jag tycker och jag står för allt jag gör och allt jag säger.


Jag är absolut inte felfri. Jag har mina brister och fel, jag gör fel ibland och jag kan såra. Men jag jobbar för att förbättra! Jag ser inte tillbaka på det som något förjävligt, utan jag jobbar istället för att inte göra om det, och för att göra mig själv bättre.


Min väg är ljus, jag ser framtiden som en utmaning och jag tar ständigt nya tag för att klara av det jag kämpar för.


För att jag är jag, för att jag är stolt över mig själv & för att jag kan!

Av Linda Lindqvist - 15 april 2011 12:13

 

jag älskar dig, mitt hjärta !

always and forever.

Av Linda Lindqvist - 15 april 2011 07:40

Godmorgon!


Jag brukar skriva "äntligen fredag" på fredagar. Men nej, inte idag.. det finns ingen ledighet för mig, inte! Hela helgen kommer att bestå av praktik.


Inatt hörde jag om branden på Sandvik. Gick upp och läste lite om det, och stängde sedan igen ventilerna i alla rum & stängde fönstret i mitt sovrum.

Om inget annat sas, så bestämde jag mig för att låta Hugo vara hemma idag. Men dom gick ut på radion vid 6.30 att "faran var över" om man kunde vistas ute igen, så han har precis gått iväg till skolan.


Messade även pappa inatt. Han jobbar på Sandvik & jobbade natt. Byggnaden med branden ligger bredvid där han jobbar, så dom hade åkt hem allihopa.


- - -


Hur som haver, idag är jag iallafall ledig! Hugo går i skolan fram tills klockan 13, och jag ska ta och skriva lite på några uppgifter vi har. Gjorde ett finslip på en av arbeterna (farmakologi) som skulle in, så den skickade jag in nyss. Så jag ska fortsätta på lite filmfrågor och en till uppgift. Sedan är jag färdig för nu, men det kommer väl nya uppgifter nästa vecka!


Jag städade igår. Alla rum utom Hugos rum och köket hann jag med, så det ska jag också fixa innan Hugo kommer hem. Ikväll ska vi ha en riktig myskväll tillsammans! Men jag måste i säng i tid. Klockan ringer 5.30 imorgonbitti!

Hugo slipper iallafall kliva upp - så det är tur :)


Sedan får vi, som sagt, besök av Angelica & barnen.

 


Jag hoppas att vädret vill hålla i sig nu! När solen skiner så är allting så mycket lättare. Jag orkar ta mig för saker och jag har större lust till allting! Bort med höst & vinter mörker! Fram med sol, bad, sand mellan tårna, solbrillor & grillning! Sommaren är fantastisk.

 


Nu ska jag fortsätta att dona här hemma! Vika tvätt, städa, plugga, göra mig iordning för dagen, bädda sängar, diska.. och allt detta innan klockan 13 ;P

Måste även ner på affären & hämta ut ett paket. En skitsnygg handväska som jag beställt ligger och väntar på mig där! love it !


Påminnelse till mig själv.

Måste komma ihåg att ringa Samantha idag!! :)


puss

Ovido - Quiz & Flashcards