Alla inlägg den 14 april 2011

Av Linda Lindqvist - 14 april 2011 18:35

Godkväll!


Idag har jag som sagt varit hos studievägledaren och lagt upp kurserna inför nästa termin. Jag kommer att läsa omvårdnad, socialomsorg och så kommer jag att ta tag i matten! Jag la dock upp den på två terminer så jag slipper känna någon stress, för matte är någonting som jag verkligen tycker är svårt!


Sedan kikade jag igenom kurserna jag vill läsa till våren nästa år. Jag behöver läsa tre kurser nästa vår för att vara färdigutbildad, och jag får välja mellan lite olika. Det kommer att bli galant & jag kommer att fixa det! Allting kommer att bli kämpigt, men det kommer att fixas! När jag gjort klart det här, då ska det firas som aldrig förr! ;-) Då drar jag ihop en riktig jävla brakfest och bara firar utav helvete!


Imorgon går Hugo i skolan mellan 8.00 - 13.00 Kortdag & det blir finfint! Förhoppningsvis får vi besök på eftermiddagen utav Angelica och barnen. Jag längtar efter dom så det är sanslöst. Sedan blir det en riktig myskväll med god mat, lite gotta & film. Vi får passa på eftersom jag jobbar hela helgen, konstant nästan! "/


Av Linda Lindqvist - 14 april 2011 07:39

Godmorgon!


Som vanligt så sitter jag här med min kaffekopp & njuter.

Har precis skickat iväg Hugo för att möta upp grannpojkarna utanför för att trippa iväg till skolan.


Det verkar bli suveränt väder idag också. Härligt!

Vid 10.15 ska jag promenera iväg till skolan för att träffa studievägledaren. Kurserna för nästa termin ska läggas upp & det känns verkligen att det inte är långt kvar tills jag är färdig med skolan! Nu har jag gått i skolan sedan jag började första klass som sjuåring, borträknat 10 månaders mammaledighet.

Snart är jag färdigutbildad och redo för arbetslivet på riktigt.


Det kommer kännas fantastiskt med en utbildning! Det kommer bli en riktig trygghet. Man kommer ju tyvärr ingen vart utan utbildning idag.


Jag skulle behöva städa här hemma också. Men vart finns tiden och vart finns orken? Imorgon är jag helt ledig iallafall, och Hugo går kortdag i skolan.. så man kanske ska ägna förmiddagen imorgon till lite städning?


Usch, jag är supertrött och skulle kunna sova 4-5 timmar till, känner jag.

Ögonen vill inte hålla sig öppna. Ska nog slänga mig på soffan & slappa en timme innan jag ska börja göra mig iordning. En tofs mitt på skallen & gårdagens smink får det bli idag ;) Jag orkar inte!


Imorgon eftermiddag får jag iallafal träffa Angelica! Mitt hjärta!


//


 


puss.

Skapa flashcards