Alla inlägg den 2 april 2011

Av Linda Lindqvist - 2 april 2011 08:17

Godmorgon, godmorgon!


Igår hade jag som sagt prov i Medicinsk Grundkurs! Jag vet inte hur det gick. Jag var nervös & hade jätte svårt att lära mig alla sjukdomar på latin. Men jag hoppas att jag fixade det iallafall! Jag får väl reda på det i veckan.


Gårdagen bjöd på många skatt & mycket tok! Hugo drar såna sköna kommentarer till allt & han säger så mycket kul. Det går inte en dag utan att vi skrattar så tårarna tinner. Min gogris!

Lite popcorn, hyrfilm & mys bjöds det också på, såklart! :)


Jag vaknade strax före 8 idag. Tänkte mig en lång sovmorgon, men icke! Jag är uppe före tuppen ändå, trots ledighet. Kroppen är väl inställd, antar jag :)


Idag ska vi bara mysa runt inomhus. Vädret är inte alls roligt, så vi roar oss med innemys idag istället. Men Hugo ska iväg på kalas mellan 16-18, så då får vi minsann ta oss ut! :) Efter kalaset så blir det lite lördagsgodis och slappa.


Hugo sitter & äter frukost och jag sitter här i pyjamas och duntofflor och dricker kaffe! Ska vika lite tvätt, plocka och dona lite och sedan ta en vals med dammsugaren.. väntar dock en stund så inte grannarna behöver vakna av min dammsugare som låter som en traktor! Måste införskaffa mig en ny!


Lilltroll har blivit snorig och jäklig! Ingen feber, ingen hosta och han är pigg som vanligt, men galet snorig! Han snyter sig stup i ett. Hoppas han inte blir tokförkyld nu, bara.



Nu ska jag sätta mig & kika lite på nätet om jag ska beställa lite nya gardiner till våren. Nya till både kök & vardagsrum ska införskaffas! :) Nästa vecka ska jag göra en rejäl vårstädning!

- En massa saker ska köras till återvinningen.

- Torka fönster & lister.

- Rensa i skrubben.

- Rensa i skåp, lådor, klädskåp.

- Göra en rejäl storstädning!!!

- Byta gardiner.


Det kommer nog att ta två dagar! Men fint blir det :)


Nä, nu ska jag dona lite !


/

Ovido - Quiz & Flashcards