Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 19:53

Godkväll, godkväll!

 


När jag hade hämtat Hugo på skolan så tog vi oss en tur till ICA, som sagt. Sedan stannade Hugo kvar ute för att leka med grannpojken. Efter en stund kom dom upp & lekte här hemma tills klockan blev 18.


Mitt lilltroll ligger i sängen och kikar i en bok & jag ska snart gå in och bädda om honom och säga godnatt. En skoldag väntar honom imorgon, och plugg väntar mig! Men jag hoppas att solen vill titta fram imorgonbitti, för jag tänkte ta en morgonpromenad innan jag bänkar mig framför datorn och pluggar :)


Idag har jag och Rossa planerat semestern inför sommaren litegrann.

Vissa somrar har vi haft fortsatt varannan vecka, och vissa somrar har vi honom två veckor i sträck på Rossas semester.


För mig spelar det ingen roll hur vi gör, eftersom jag ändå jobbar mestandels av tiden. Men eftersom Rossa har fyra veckors semester så vill jag ha honom två veckor i rad så att Rossa och Satu kan ge sig iväg på någonting tillsammans, barnlediga, om dom vill :).

Så vi kom fram till att jag har Hugo vecka 29 & 30, och Rossa har honom vecka 31 & 32, eftersom jag sticker iväg till Rättvik och blir borta hela vecka 31.


Så.. då var det planerat & klart. Långt till sommaren, men det är lika bra att planera & dona innan :)


Nu ska jag bänka mig i soffan framför en film jag har hyrt, sedan blir det bigbrother och sen sova :)

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 14:11

Hallå igen!

Städningen är färdig, och jag har hunnit med en stödvila på en timme :)


Idag var det rugg-väder ute också! Usch, vad tråkigt. Sol & värme får gärna fortsätta! Imorgon ska det iallafall bli sol, enligt vädret :)


Jag ska snart trippa ner och hämta Hugo på skolan. Sedan ska vi ta oss en tur förbi ICA för att handla hem lite "behöva-ha" saker. Mjölk, bröd och sån't tråk!

Sedan vet jag inte alls vad som händer & sker. Antingen springer väl Hugo ut och leker, eller så har vi en inne-mys dag.


Det är svårt för Hugo att förstå att det är kväll om kvällarna eftersom det är ljust fortfarande. Haha! Igår sa han "jag kan väl inte lägga mig MITT på dagen?" när klockan vad 19 och det började bli dags för kvällsrutinerna!

Ska köpa en rullgardin till hans sovrum nästa vecka.


Är sådär galet sugen på stuvade makroner, köttbullar & rårivna morötter idag!

Så det får det minsann bli till middag idag! :) Enkelt & gott.


//

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 09:46

Hallåhallå ´


Hugo knallade iväg till skolan 7.40 imorse, och då satte jag direkt igång med storstädningen! Det är litegrann kvar, sedan är det avklarat - skönt.


Har precis kollat upp allt inom skolarbetes-väg som jag behöver göra. Morgondagen kommer tillbringas med näsan i boken & på torsdag ska jag till skolan för att se en film som jag missade när vi var i Stockholm på sjukhuset i torsdags.


Så, skolarbeten upp över öronen. Men ska beta av allting så jag är färdig med allt tills nästa vecka :)


På lördag blir det trevligheter för Hugo. Dock krockade det med kalasandet. Både Idun & min kusin har kalas på lördag, och eftersom Hugo var hos sin pappa när kusin fyllde år, så vill han gärna gå på hans kalas som ska hållas i SGA-hallen :)


Nu ska jag fortsätta dona, sedan fixa något att stoppa i magen /

Skapa flashcards