Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

passion ´

Av Linda Lindqvist - 23 mars 2011 17:28

Här sitter jag.. funderar och spekulerar som jag så många gånger gjort. Vänder mig om lite då och då för att slänga ett öga på mitt fina barn och fylls av en sån värme och kärlek. Hjärtat omfamnas av en värme som jag bara känner när jag ser på honom. Han tittar upp från tv tittandet, ser mig i ögonen och ler. Jag säger att jag älskar honom, han ler ännu större och svarar att han älskar mig också, och går sedan tillbaka in i tv:ns värld.

Jag vill stoppa tiden, njuta, känna att tiden inte längre spelar någon roll - för den existerar inte & allt bara står stilla där vi är.


Jag tänker på livet.

Det finns för lite tid! Vi lever inte länge och vi har inte all tid i världen, inte i dagens läge. Allt måste prioriteras och man måste hela tiden sikta mot stjärnorna. Stressen har tagit över.


Allt för många människor bär på negativ energi och har svart bälte i att överföra den energin på andra. Om det är någonting jag har lärt mig genom mina år av terapi och psykologer, så är det hur man gör för att omvandla allt det negativa till något positivt. Att sluta ta åt sig och sluta vara omringad av "energitjuvar". Alla människor har dåliga dagar - självklart! Sådana har jag titt som tätt - men det är inte fel! Man får ha dåliga dagar, men inte låta livet vara omringat av negativ energi. Vi lever en gång, ta vara på det! Skaffa inga ovänner & tyck inte "illa om" bara för att det "ska vara så".


Jag har haft så många människor som har förpestat mig runt omkring mig, men jag har inte varit tillräckligt stark för att stå emot och inte låta mig trampas på.

Nu, nu finns det inte någon som kan lyckas få mig ur balans. Något kan få mig ur balans, men aldrig någon. Det är skillnad.


Jag får frågan ibland : "varför umgås du inte med folk?"

Enkelt! Jag vill inte. Jag har mina stjärnor till vänner som förgyller min tillvaro, men jag vill inte ha en massa människor omkring mig. Jag väljer mina nära med omsorg och låter aldrig någon trampa in i mitt liv med skitiga skor och lämna oreda efter sig.


..att älska & älskas, känna trygghet & vara med dom man tycker om.

Det är meningen med livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards