Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Linda Lindqvist - 18 mars 2011 15:27

Hallådär!


Kom precis hem efter att ha hämtat Hugo och varit och handlat lite gotta till kvällen! Tänkte köpa ost & kex, men kom ut utan osten. Smart drag! Bara att knalla ner till ICA igen och se glad ut.


Idag är det en sån där seg-dag. Jag har varken ork eller lust att göra någonting. Hugo är i sitt rum och bygger med lego, men kommer förmodligen att kuta ut snart och leka med grabbarna som är ute och härjar! Själv är jag för trött och seg för att röra mig.


Uscha, känner mig lite nedstämd idag. Dels pga att lederna krånglar nå oerhört med mig just nu.. no teamwork, liksom! Och dels för att jag inte alls har någon ork i kroppen för någonting - vilket resulterar i att jag blir hemskt uttråkad.

..men Matthias ringde nyss & att höra att han är pigg & glad och full av energi gör mig också glad! Han kan då verkligen få mig att känna mig piggare, den karln! Vad gjorde jag utan Matthias?

  


Något positivt är iallafall att Hugo ska sova hos mig en natt på pappa-veckan!

På torsdag åker vi till Stockholm på karolinska sjukhuset för att träffa Hugos läkare och sjukgymnasten, och eftersom vi åker tidigt på torsdagmorgon så tyckte jag att det var bäst om lilltroll sover hos mig onsdag natt! :)

Älsklingsunge!

Av Linda Lindqvist - 18 mars 2011 08:12

Godmorgon!

Idag var det mindre trevligt väder! Men vad gör det? Man har ju fått njuta av vår-sol hela veckan inprincip. Och nästa vecka skulle det bli tok-fint väder igen, som det såg ut.


Igår vid lunchtid så tog jag en promenad tillsammans med Angelica, och fortsatte sedan hem för att dricka kaffe & prata skit tillsammans.


Strax före 15 gick jag ner för att hämta hem världens skitigaste unge! Skolbarnen var ute & härjade i vattenpölarna så overatt, vantar och mössa fick kastas i tvättmaskinen & ungen in i duschen! :)

Gick till skolsköterskan med Hugo också.

128 cm lång är han, och väger 26 kg. Hör felfritt och ser felfritt! :)


Hugo gick iväg till skolan för en halvtimme sedan, ungefär. Jag ska sätta mig och plugga litegrann & knapra led-medicin. Idag är det ingen bra dag kroppsligt! Jag hatar att vara handikappad.


Dags för kaffe-påfyllning!

Av Linda Lindqvist - 18 mars 2011 08:09

Dag 11.

Den här veckan.


Måndags : Fick hem Hugo, myste & bara hade det bra.

Tisdags : Pluggade inprincip hela dagen.

Onsdags : Åkte in till valbo och handlade vårjacka till Hugo.

Torsdags : Promenerade med Angelica & tillbringade eftermiddagen med kaffe & struntprat med hene. Hämtade Hugo på skolan & gick till skolsyster.

Fredag (idag) : Ska plugga lite, sedan ha fredagsmys med lilltroll ikväll.

Lördag : LÖrdagsgodis, myskväll & bara slappa med lilltroll.

Söndag : Christel fyller år, så vi ska åka dit.

Ovido - Quiz & Flashcards