Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Linda Lindqvist - 15 mars 2011 08:34

Godmorgon, godmorgon!


Klockan ringde 6.40 & solen lyste! Gud, vad härligt. Man blir mycket piggare av att kliva upp och bländas av solen! Hugo kom upp utan protester också.


Hugo gick iväg till skolan för en timme sedan & jag sitter här med kaffekoppen och har precis slagit upp skolböckerna för att sätta igång med lite plugg! Den här veckan när Hugo är i skolan kommer att bestå av studerande på hemmaplan! Jag vill bli färdig med allt som ska göras innan jag går ut på praktik i 4 veckor. Vi får se vart jag hamnar någonstans på praktiken. Har sökt på Tallen där jag även jobbar över somrarna, och så har jag sökt på Kremlan. Det ska bli skönt att få komma ut på praktik, trots att det är samma arbete jag kommer att göra i sommar. Men, det innebär också att praktiken kommer att gå lätt & betyget från praktikplatsen inte är någonting att oroa mig för! :)


Igår ringde mamma från Thailand! Dom har det fantastiskt bra & det var jätte härligt väder där och dom njöt! Gud, vad härligt. När hon ringde så var dom på shoppingrunda & berättade att dom hade köpt mycket fint åt mig och Hugo!

"Allt är så jävla billigt här! Jag skäms ju nästan!" sa mamma ;P

Är glad över att dom har det bra! :)


När Hugo slutat skolan vet jag inte alls vad som händer & sker! Han stannar förmodligen kvar utomhus när jag hämtat honom, som vanligt.

Jag bara längtar tills snön & isen smält bort så jag kan plocka fram cykeln till honom. Längtandet efter att få cykla är märkbart! ;-) Här utanför är det grymt mycket is, och överbeskyddande som man är så tycker jag att det är lite för tidigt för att hoja omkring. Dels för att det är mycket trix, hopp, cykla på bakhjulet & slirande som gäller för grabbarna när dom ska cykla! Livrädd som man är.


Nu ska jag fortsätta med pluggeriet!

Puss!


  Från tjejkvällen i lördags! :)

Ovido - Quiz & Flashcards